دایانا داسیک متخصص رفتار های سازمانی به آمار جالبی دست پیدا کرده
شرکت ها سالیانه مبلغی حدود ۱ تریلیون دلار صرف بررسی و مطالعه رفتار مشتریان خود میکنند تا بتوانند الگو های رفتاری آنها را پیش بینی کرده و روند کاری خود را به نیاز آنها نزدیک تر کنند.
این در حالی است که این مبلغ برای مطالعه الگوی رفتاری و نیاز کارمندان هزار برابر کمتر یعنی چیزی حدود ۷۵۰ میلیون دلار هزینه میباشد.
برای مثال شرکت اپل طی بررسی درصد فروش خود به دلایلی که برخی مشتریان بدون خرید فروشگاه را ترک میکنند دست یافت که برخی از این دلایل شامل طولانی بودن صف های پرداخت، گیج شدن در هنگام انتخاب محصول و ترس از پیچیدگی کار با دستگاه ها بود.این کمپانی با ایجاد سیستم های پرداخت لحظه ای، قراردهی دستگاه های دمو و آزمایشی این مشکلات را حذف و میزان فروش را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
اما اگر از صاحبین کسب و کار و شرکت ها درباره میزان رضایت کارمندان و نیاز های آنها سوال شود قطعا با مکث مواجه خواهید شد، چرا که بین اهداف و نیاز های سازمان ها و نیاز های کامندان فاصله زیادی وجود دارد.
اهداف سازمان در قالب چارت ها و جداول و نوشته ها ساده به نظر می رسید اما کارمندان برای رسیدن به این اهداف با چالش هایی مواجه هستند که در عمل هرگز به آنها پرداخته نمیشود.
خبر خوب اینکه شرکت ها نیاز نیست هزار برابر بیشتر هزینه کنند تا این نیاز هارا شناسایی کنند بلکه با صرف زمان و توجه بیشتر و ایجاد فضای ارتباط و گفتگو و میتوان با نزدیک کردن هدف کامندان به هف سازمان به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کرد.