چرا توجه به نیاز کارمندان به اندازه توجه به نیاز مشتریان مهم است؟ دایانا داسیک متخصص رفتار های سازمانی به آمار جالبی دست پیدا کرده شرکت ها سالیانه مبلغی حدود ۱ تریلیون دلار صرف بررسی و مطالعه رفتار مشتریان خود میکنند تا بتوانند الگو های رفتاری آنها را پیش بینی کرده …
فلسفه “کایزن” (Kaizen) فلسفه “کایزن” (Kaizen) یک مفهوم مدیریتی و بهبود مستمر است که ریشه در فرهنگ ژاپن دارد. این واژه از دو بخش تشکیل شده است: “کای” (Kai) به معنی “تغییر” و “زن” (Zen) به معنی “خوب” یا “بهتر”. بنابراین کایزن به معنای “تغییر برای بهتر شدن” یا “بهبود …
تحلیل خاکستری تحلیل خاکستری روشی کمی است که برخلاف روشهای سنتی ارسطویی به جای اعداد قطعی از دادههای فاصلهای استفاده میکند. تئوری خاکستری که به سال ۱۹۸۲ توسط دنگ (Deng) مطرح گردید، یکی از مفاهیم ریاضی است که کاربرد گستردهای در تصمیمگیری چندمعیاره پیدا کرده است. این تئوری روشی بسیار …